នៅពេលដែលការផ្លាស់ប្តូរដ៏សំខាន់របស់ប្រទេសចិនក្នុងការបើកទីផ្សាររបស់ខ្លួនយ៉ាងសកម្មពិព័រណ៍នាំចូលអន្តរជាតិចិនលើកទី ២ (CIIE) នឹងត្រូវបានជំរុញឱ្យមានសន្ទុះថ្មីទៅក្នុងសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក។
CIIEឆ្នាំនេះគ្រោងចាប់ពីថ្ងៃទី ៥ ដល់ថ្ងៃទី ១០ ខែវិច្ឆិកាឃើញថាមានការកើនឡើងនៃចំនួនក្រុមហ៊ុនដែលចូលរួមផលិតផលថ្មីនិងបច្ចេកវិទ្យាទំនើបក៏ដូចជាការពង្រីកទំហំសម្រាប់ការតាំងពិព័រណ៍។
ទិន្នន័យជាផ្លូវការបង្ហាញថាពិព័រណ៍ដោយការនាំចូលនៅឆ្នាំនេះនឹងទាក់ទាញក្រុមហ៊ុនជាង ២៥០ ក្នុងចំណោមក្រុមហ៊ុនធំ ៗ ៥០០ នៅលើពិភពលោកដែលបង្ហាញពីឥទ្ធិពលកំពុងកើនឡើង។ តំបន់តាំងពិព័រណ៍នេះនឹងកើនឡើងដល់ ៣៦០,០០០ ម៉ែត្រការ៉េកើនឡើង ៦០,០០០ ម៉ែត្រការ៉េធៀបនឹងឆ្នាំមុន។
រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មចិនលោកZhong Shanបានមានប្រសាសន៍ថា "បង្កើតឡើងដោយប្រទេសចិននិងចែករំលែកដោយពិភពលោក CIIE បញ្ចូលភាពរឹងមាំនិងទំនុកចិត្តក្នុងការកសាងសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោកបើកចំហ" ។
WIDER OPENING-UP
លោក Mohammad Nurus Safa ជាអ្នកជំនួញបង់ក្លាដែសនឹងមានក្រុមទីពីររបស់លោកដឹកទៅសៀងហៃសម្រាប់ព្រឹត្តិការណ៍CIIE។
ស្ថាបនិកក្រុមហ៊ុនDada Bangla LimitedលោកSafaមានប្រសាសន៍ថា“ ឆ្នាំនេះយើងនឹងនាំយកផលិតផលប៉ាក់ក្នុងស្រុកតែមួយគត់ទៅពិព័រណ៍ដូច្នេះប្រជាជនបង់ក្លាដែសកាន់តែច្រើនអាចចែករំលែកឱកាសអភិវឌ្ឍន៍ដែលនាំមកដោយ ‘រថភ្លើងល្បឿនលឿនចិន’,” ។
ក្រុមហ៊ុនរបស់លោកSafaគឺជាសហគ្រាសមួយក្នុងចំណោមសហគ្រាសចំនួន ៣០០០ មកពីប្រមាណ ១៥០ ប្រទេសនិងតំបន់ដែលបានចុះឈ្មោះចូលរួមពិព័រណ៍ឆ្នាំនេះ។
ទាក់ទងនឹង CIIE ដែលជាវេទិកាដ៏ល្អមួយដើម្បីឈានដល់អតិថិជនរាល់ការពិពណ៌នាលោក Fabrice Megarbane នាយកប្រតិបត្តិនៃក្រុមហ៊ុន L’Oreal China បាននិយាយថាក្រុមហ៊ុននឹងដាក់បង្ហាញយីហោចំនួន ១១ នៅក្នុងផ្នែកចុងក្រោយនៃតំបន់ពិព័រណ៍ទំនិញប្រើប្រាស់។
លោកស្រីAnna Eប្រធានផ្នែកកិច្ចការសាធារណៈនៃក្រុមហ៊ុន Mars China បានមានប្រសាសន៍ថា“ បន្ថែមលើឱកាសដែលនាំមកដោយពិព័រណ៍ការនាំចូលខ្លួនវាបរិយាកាសពាណិជ្ជកម្មដែលត្រូវបានកែលម្អឥតឈប់ឈររបស់ចិនក៏បានធ្វើឱ្យយើងចាប់អារម្មណ៍ផងដែរ” ។
គោលនយោបាយបើកថ្មីរបស់ចិននៅឆ្នាំនេះបានផ្តល់កម្លាំងជំរុញកាន់តែខ្លាំងសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនបរទេសដើម្បីបង្កើនការវិនិយោគនៅក្នុងប្រទេសដែលមានសេដ្ឋកិច្ចធំលំដាប់ទី ២ នៅលើពិភពលោកមួយនេះ។
កាលពីថ្ងៃទី ៣០ ខែកក្កដាប្រទេសចិនបានដាក់ចូលជាធរមាននូវបញ្ជីអវិជ្ជមានដែលត្រូវបានកែសំរួលសម្រាប់ការចូលទៅកាន់ទីផ្សារវិនិយោគបរទេសដោយណែនាំឱ្យមានការបើកកាន់តែច្រើនឡើងនៅក្នុងវិស័យដូចជាសេវាកម្មផលិតកម្មនិងរ៉ែនិងអនុញ្ញាតឱ្យវិនិយោគិនបរទេសបើកអាជីវកម្មគ្រប់គ្រងភាគហ៊ុនភាគច្រើនឬគ្រប់គ្រងដោយម្ចាស់ទាំងស្រុងនៃវិស័យទាំងអស់នេះ។
នៅក្នុងខែសីហាប្រទេសចិនបានប្រកាសអំពីផែនការមេសម្រាប់តំបន់ពាណិជ្ជកម្មសេរីសាកល្បងថ្មី (FTZs) នៅក្នុងតំបន់ចំនួន ៦ ខេត្តដែលនាំឱ្យចំនួន FTZs សាកល្បងសរុបទៅដល់ ១៨។ FTZs នឹងសាកល្បងនូវស្ទីលថ្មីនៃការគ្រប់គ្រងការវិនិយោគបរទេសការសម្របសម្រួលពាណិជ្ជកម្មនិងការផ្លាស់ប្តូរ។ មុខងាររបស់រដ្ឋាភិបាលក្នុងការធ្វើសមាហរណកម្មសេដ្ឋកិច្ចឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើងជាមួយនឹងការអនុវត្តអន្តរជាតិ។
លោក Min Shilin នាយកប្រតិបត្តិនៃគណៈកម្មាធិការរដ្ឋបាលនៃមជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មកណ្តាលទីក្រុងសៀងហៃ Hongqiao បាននិយាយថាការនាំចូលពិព័រណ៍នេះមិនត្រឹមតែជួយជំរុញការនាំចូលទំនិញនិងសេវាកម្មប៉ុណ្ណោះទេប៉ុន្តែថែមទាំងជំរុញការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនៃការវិនិយោគបរទេសតាមរយៈការទាញពាណិជ្ជកម្មនិងទីផ្សារ។ មជ្ឍមណ្ឌលដឹកជញ្ចូនដែលភ្ជាប់គ្នានៅក្នុង Hongqiao CBD ត្រូវបានបង្កើតឡើងក្នុងខែកញ្ញាដើម្បីផ្តល់ជូននូវសេវាកម្មពាណិជ្ជកម្មច្រកចេញចូលតែមួយដើម្បីគាំទ្រដល់ CIIE ។
សមិទ្ធិផលថ្មីៗបន្ថែមទៀត
ពិព័រណ៍នាំចូលលើកដំបូងនៅស៊ាងហៃកាលពីខែវិច្ឆិកាបានពន្លឿនការចូលនៃយីហោបរទេសចូលក្នុងតំបន់ដីគោកនៅក្នុងប្រទេសចិនជាពិសេសទីក្រុងនិងទី ៣ ដល់ទី ៥ របស់ប្រទេសនេះដែលបង្ហាញពីសក្តានុពលនៃទីផ្សារចិនដ៏ធំ។
នៅCIIEទីមួយ ក្រុមហ៊ុនរបស់Safaបានដាក់តាំងសិប្បកម្មធ្វើពីសំភារៈក្នុងស្រុកដូចជាកំរាលព្រំ កន្ត្រកនិងកាបូប។ ផលិតផលភាគច្រើនផលិតដោយស្ត្រីក្រីក្រនៅបង់ក្លាដែសបានទាក់ទាញចំណាប់អារម្មណ៍ពីភ្ញៀវទេសចរនិងអ្នកទិញ។
លោកSafaបានមានប្រសាសន៍ថា“ ឱកាសរបស់CIIEកំពុងរួមចំណែកដល់កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រជាសកល” ។ សូមអរគុណដល់CIIEដំបូងសិប្បកម្មបង់ក្លាដែសទាំងនេះឥឡូវត្រូវបានដាក់លក់នៅឯហាងទំនើបដែលស្ថិតនៅទីក្រុងសៀងហៃ។ បីខែបន្ទាប់ពីផលិតផល CIIE ដំបូងផលិតផលទឹកដោះគោរបស់ម៉ាកញូវហ្សេឡែនបានបង្ហាញនៅក្នុងពិព័រណ៍នេះបានបង្ហាញខ្លួននៅក្នុងផ្សារទំនើបមួយនៅភាគពាយព្យនៃតំបន់ស្វយ័តNingxia Hui។ នៅក្នុងមជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មដែលមានសម្ព័ន្ធភាពនៅភាគនិរតីនៃក្រុងChongqingទំនិញបរទេសដូចជាការ៉េមរុស្ស៊ី ស្រាហ្សកហ្ស៊ីនិងគ្រឿងតុបតែងរបស់កេនយ៉ាបានក្លាយជាការពេញនិយមមួយក្នុងចំណោមអ្នកប្រើប្រាស់ក្នុងស្រុក។
CIIEលើកទី ១ បានទាក់ទាញសហគ្រាសជាង ៣.៦០០ មកពី ១៧២ ប្រទេសតំបន់និងអង្គការអន្តរជាតិដែលទាក់ទាញអ្នកទិញក្នុងស្រុកនិងក្រៅស្រុកជាង ៤០ ម៉ឺននាក់។
កិច្ចព្រមព្រៀងសម្រាប់ការទិញទំនិញនិងសេវាកម្មរយៈពេលមួយឆ្នាំដែលមានតម្លៃសរុប ៥៧,៨៣ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិកត្រូវបានឈានដល់នៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៍រយៈពេល ៦ ថ្ងៃ។ ទំនិញជាច្រើនត្រូវបាននាំចូលតាមរយៈបណ្តាញសេវាកម្មដឹកទំនិញតាមផ្លូវដែកចិន - អឺរ៉ុបដែលបានជំរុញឆ្ពោះទៅរកការបើកចំហនិងបង្កើនកិច្ចសហប្រតិបត្តិការពាណិជ្ជកម្មជាមួយទីផ្សារក្រៅប្រទេស។
គោលនយោបាយដែលបានសម្របសម្រួលដូចជាការកាត់បន្ថយពន្ធនាំចូលនិងដំណើរការបោសសំអាតគយកាន់តែសាមញ្ញក៏ធ្វើឱ្យម៉ាកបរទេសឈានដល់ទីផ្សារចិនបានលឿន។ ទឹកដោះគោស្រស់មួយបាច់ចាកចេញពីកសិដ្ឋាននូវែលសេឡង់កាលពីថ្ងៃច័ន្ទអាចទៅដល់តុអាហារចិនភ្លាមៗនៅថ្ងៃពុធ។ អាជីវករលក់ចំណីអាហារកំពុងត្រៀមនាំចូលអាហារស្រស់និងក្លាសេបន្ថែមទៀតដល់អតិថិជនចិន។
លោក Megarbane មានប្រសាសន៍ថា“ CIIE លើកទី ១ បានពង្រឹងទំនុកចិត្តរបស់យើងលើគោលនយោបាយបរិយាកាសធុរកិច្ចរបស់ប្រទេសចិននិងជួយឱ្យយើងមើលឃើញពីតម្រូវការទីផ្សារក្នុងស្រុកដែលកំពុងកើនឡើងជាលំដាប់” ។
“ CIIEលើកទី ២ នឹងកសាងវេទិកាសម្រាប់ការដាក់បង្ហាញនិងបង្ហាញផលិតផលនិងបច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗ។ វាបង្ហាញពីការប្តេជ្ញាចិត្តនិងទំនុកចិត្តរបស់ចិនក្នុងការអនុវត្តពាណិជ្ជកម្មសេរីហើយនឹងលើកកម្ពស់គុណភាពការរស់នៅរបស់ប្រជាជននិងលើកកម្ពស់ការប្រើប្រាស់ក្នុងស្រុកផងដែរ” ។(ព័ត៍មាននេះមានប្រភពមកពី Khmertimes.com)
0