យោងតាមក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុបានឱ្យដឹងថាផែនការមេដឹកជញ្ជូនដែលមានរយៈពេល ២០២១-២០៣០ នឹងត្រូវបញ្ចប់នៅពាក់កណ្តាលឆ្នាំ ២០២០ ។
ផែនការនេះត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយក្រុមហ៊ុនចិននិងមានន័យថាដើម្បីជំនួសផែនការមេភ័ស្តុភារដែលចេញកាលពីឆ្នាំមុនមានគោលបំណងធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវការតភ្ជាប់ខាងក្នុងនិងខាងក្រៅរបស់ប្រទេសកម្ពុជា។
សេចក្តីថ្លែងការណ៍របស់ក្រសួងបានចេញផ្សាយកាលពីថ្ងៃអង្គារថាវាក៏ស្វែងរកការកាត់បន្ថយថ្លៃដើមដឹកជញ្ជូនបង្កើនល្បឿនសមាហរណកម្មតំបន់និងសកលរបស់ព្រះរាជាណាចក្រនិងជំរុញការប្រកួតប្រជែងរបស់ខ្លួន។
ការពិភាក្សាលើសេចក្តីព្រាងច្បាប់បច្ចុប្បន្នដឹកនាំដោយឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តីនិងជារដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ ឯកឧត្តម អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្នត្រូវបានធ្វើឡើងនៅថ្ងៃអង្គារនេះ។ កិច្ចពិភាក្សានេះត្រូវបានចូលរួមដោយមន្រ្តីមកពីក្រសួងសាធារណការនិងដឹកជញ្ជូន ក្រសួងបរិស្ថាននិងក្រុមប្រឹក្សាអភិវឌ្ឍន៍កម្ពុជាក្នុងចំណោមទីភ្នាក់ងារផ្សេងទៀត។
សេចក្តីថ្លែងការណ៍របស់ក្រសួងបាននិយាយថា“ ផែនការមេនៃការដឹកជញ្ជូនអន្តរគមនាគមន៍បានទទួលការគាំទ្រផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុពីប្រទេសចិន” ។ សាជីវកម្មប្រឹក្សាវិស្វកម្មអន្តរជាតិចិន (CIECC) បាននិងកំពុងធ្វើការលើវាចាប់តាំងពីពាក់កណ្តាលឆ្នាំ ២០១៨ ហើយគ្រោងនឹងបញ្ចប់វានៅពាក់កណ្តាលឆ្នាំ ២០២០ ។
ក្រសួងបាននិយាយថា“ ក្រុមការងារបានបញ្ចប់សេចក្តីព្រាងហើយបានបញ្ជូនទៅក្រសួងពាក់ព័ន្ធដើម្បីពិគ្រោះយោបល់ដើម្បីធ្វើឱ្យឯកសារកាន់តែមានភាពសុក្រិតនិងទូលំទូលាយ” ។
ក្រសួងបាននិយាយថាយុទ្ធសាស្ត្រនេះរួមមានផែនការមេតូចៗចំនួន ៧ រួមមាន៖ ការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវឆ្ងាយ ការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវគោក ការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវដែក ការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវទឹក ការដឹកជញ្ជូនតាមសមុទ្រ ការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវអាកាសនិងភ័ស្តុភារ។
លោក ភណ្ឌ មុនីរ៉ាត់ មានប្រសាសន៍ថាយុទ្ធសាស្ត្រនេះនឹងធ្វើឱ្យការវិនិយោគសាធារណៈលើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដឹកជញ្ជូនកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព។
លោកបានមានប្រសាសន៍ថា“ ផែនការមេដឹកជញ្ជូនមធ្យម ២០២១-២០៣០ មានលក្ខណៈទូលំទូលាយដោយភ្ជាប់និងតម្រឹមតាមមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនផ្សេងៗដើម្បីបំពេញសេចក្តីត្រូវការរបស់ប្រជាជនកម្ពុជាឥឡូវនេះនិងទៅអនាគត” ។
លោករដ្ឋមន្រ្តីបានថ្លែងអំណរគុណចំពោះក្រុមការងារចិនដែលដឹកនាំដោយលោកស្រីShe Xiangyun ប្រធានក្រុមCIECCដែលបាននិងកំពុងធ្វើការលើយុទ្ធសាស្ត្រនេះ។
លោកបានមានប្រសាសន៍ថា“ រដ្ឋាភិបាលនឹងបន្តធ្វើការជាមួយសាជីវកម្មប្រឹក្សាវិស្វកម្មអន្តរជាតិចិនដើម្បីផ្តល់ការចូលរួមដើម្បីកែលម្អផែនការមេនិងធ្វើឱ្យវាកាន់តែទូលំទូលាយថែមទៀត” ។
យោងតាមសេចក្តីព្រាងទុកពេលបច្ចុប្បន្នការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវគោកនឹងនៅតែជាអាទិភាពរហូតដល់ឆ្នាំ ២០៣០ ប៉ុន្តែការយកចិត្តទុកដាក់ត្រូវផ្តោតលើគុណភាពជាជាងបរិមាណ។ ផែនការនេះនិយាយថាប្រទេសកម្ពុជាត្រូវតែអភិវឌ្ឍនិងកែលំអការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវអាកាសនិងតាមសមុទ្រនិងត្រូវស្តារហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវដែកនិងផ្លូវទឹកឡើងវិញ។
ផែនការមេផ្អែកលើរូបមន្ត ៣.៣.៤.២.២ ។
“ ទី ៣ សំដៅទៅលើច្រករបៀងដឹកជញ្ជូនធំ ៗ ៣ គឺភ្នំពេញ - ប៉ោយប៉ែតភ្នំពេញ - បាវិតនិងភ្នំពេញ - ខេត្តព្រះសីហនុ។
“ ទី ៣ បន្ទាប់គឺច្រករបៀងដឹកជញ្ជូនធំ ៗ ចំនួន ៣ គឺតំបន់ឆ្នេរភាគឥសាននិងខាងជើង។ តំបន់ទាំងបួនគឺជាបង្គោលកំណើនចំនួនបួនគឺភ្នំពេញព្រះសីហនុសៀមរាបនិងបាត់ដំបង។
ក្រសួងបាននិយាយនៅក្នុងសេចក្តីថ្លែងការណ៍ថា“ ទី ២ លេខ ២ សំដៅទៅលើបង្គោលភ្លើងពីរគឺស្វាយរៀង - បាវិតនិងបន្ទាយមានជ័យ - សេរីសោភណ្ឌ” ។
លោក វ៉ាស៊ីម សូរិយា អ្នកនាំពាក្យក្រសួងសាធារណការនិងដឹកជញ្ជូនបានប្រាប់កាសែតខ្មែរថាមស៍ថាផែនការមេសម្រាប់វិស័យនេះផែនការមេស្តីពីភស្តុភារចេញនៅឆ្នាំ ២០១៨ មានន័យថាត្រូវបានប្រើជាឧបករណ៍បណ្តោះអាសន្នព្រោះវាមិនទាក់ទងប្រធានបទសំខាន់ៗដូចជាអាកាស និងការដឹកជញ្ជូនអន្តរ។
លោកស៊ិនចន្ធីប្រធានសមាគមអ្នកដឹកជញ្ចូនទំនិញកម្ពុជាបានមានប្រសាសន៍ថា“ តាមពិតយើងមិនទាន់បានបញ្ចប់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធណាមួយនៅក្រោមផែនការមេភ័ស្តុភារទេចាប់តាំងពីវាត្រូវបានដាក់ឱ្យដំណើរការនៅខែតុលាឆ្នាំ ២០១៨” ។
លោកចន្ធីកត់សម្គាល់“យើងធ្វើតែក្រដាសស្នាមប៉ុណ្ណោះ។ គ្មានអ្វីដែលពិតជាចេញមកពីផែនការគោលទេ”។(ព័ត៍មាននេះមានប្រភពមកពីKhmertimes.com)
1
()
Application has been successfully submitted
we will contact you soon, please pay attention
ទូរស័ព្ទ:+855 66300666
+855 (0) 23222206 (CN/EN/KH)
+86 023 67480241 (CN)
+855 (0) 66400666 (CN/EN/KH)