ផ្លូវដែកដែលចាប់ផ្តើមពីរាជធានីភ្នំពេញទៅក្រុងប៉ោយប៉ែតដែលជាទីប្រជុំជនជាប់ព្រំដែនប្រទេសថៃមានចម្ងាយផ្លូវ៣៨២គីឡូម៉ែត្រ។ រថភ្លើងនឹងរត់ក្នុងល្បឿនដែលបានកំណត់ឡើងពី ១៦០ ទៅ ២០០ គីឡូម៉ែត្រក្នុងមួយម៉ោង នេះបើយោងតាមសេចក្តីថ្លែងការណ៍ដែលផ្ញើទៅកាន់គេហទំព័រ Global Times ដោយក្រុមហ៊ុនហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធយក្សចិន China Road & Bridge Corp (CRBC) កាលពីថ្ងៃអង្គារ។
កាសែត Cambodia China Times ដែលជាប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយក្នុងស្រុកបានរាយការណ៍កាលពីថ្ងៃអង្គារថា រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនកម្ពុជា ឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្រ្តី ស៊ុន ចាន់ថុល បានបង្ហើបថា គម្រោងនេះកំពុងស្វែងរកអ្នកវិនិយោគ។ ឯកឧត្តមថ្លែងបែបនេះនៅក្នុងជំនួបជាមួយឯកអគ្គរដ្ឋទូតថៃប្រចាំនៅកម្ពុជា លោក Cherdkiat Atthakor។
ការសិក្សាលទ្ធភាព CRBC មានផែនការសម្រាប់ស្ថានីយចំនួន ៣៣ ហើយផ្លូវដែកនឹងឆ្លងកាត់ផ្លូវប្រហែល ៣០០ ដោយប្រើស្ពាន។
ថវិកាប៉ាន់ស្មានមានចំនួន ៤ ពាន់លានដុល្លារគ្របដណ្តប់លើការសាងសង់ផ្លូវរថភ្លើង ស្ថានីយ៍ និងការទិញរថភ្លើងល្បឿនលឿន។
ដំណឹងនេះបានកើតមានបន្ទាប់ពីដំណើរទស្សនកិច្ចរបស់សម្ដេចនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន ទៅប្រទេសចិន កាលពីដើមខែកុម្ភៈ។
នៅក្នុងសេចក្តីថ្លែងការណ៍រួមដែលចេញដោយប្រទេសចិន និងកម្ពុជាកាលពីថ្ងៃទី ១១ ខែកុម្ភៈ ប្រទេសចិនបានសន្យាគាំទ្រសម្រាប់ការងារដំណាក់កាលដំបូងទាក់ទងនឹងគម្រោងផ្លូវដែករបស់កម្ពុជា រួមទាំងការធ្វើផែនការ ការរចនា និងការសិក្សាលទ្ធភាព។ គេបានកត់សម្គាល់ថា ភាគីទាំងពីរទន្ទឹងរង់ចាំការតភ្ជាប់ផ្លូវដែករបស់កម្ពុជាជាមួយផ្លូវដែកចិន-ឡាវ-ថៃ។
អ្នកជំនាញផ្លូវដែកចិនបាននិយាយថា ផ្លូវដែកនេះទំនងជាជើងទី ៣ នៃផ្លូវដែកអន្តរអាស៊ី (TAR) ដែលជាក្តីស្រមៃដែលមានអាយុកាលរាប់សតវត្សរ៍សម្រាប់ប្រទេសក្នុងតំបន់។
លោក Sun Zhang អ្នកជំនាញផ្លូវដែកនៅសកលវិទ្យាល័យ Shanghai Tongji បានប្រាប់ Global Times កាលពីថ្ងៃអង្គារថា ផ្លូវដែកអាចមានសក្តានុពលផ្តល់នូវការតភ្ជាប់រវាងផ្លូវកណ្តាល (ទៅសិង្ហបុរី) និងផ្លូវខាងកើត (ឆ្លងកាត់វៀតណាម) នៃ TAR ។
លោក Sun បានឲ្យដឹងថា ផ្លូវដែកនេះអាចផ្តល់ឱ្យឡាវដែលគ្មានផ្លូវគោក ដែលជាមជ្ឈមណ្ឌលតភ្ជាប់ផ្លូវគោករួចហើយ ចូលទៅកាន់កំពង់ផែសមុទ្រក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ដែលជាការជំរុញពាណិជ្ជកម្ម។
ផ្លូវដែកនៅទីបំផុតអាចតភ្ជាប់ជាមួយទីក្រុងហូជីមិញរបស់វៀតណាម។
ប្រទេសឡាវបានបញ្ចប់ផ្លូវរថភ្លើងល្បឿនលឿនដំបូងរបស់ខ្លួននៅឆ្នាំ ២០២១ ហើយការអនុវត្តឆ្នាំដំបូងបានបង្ហាញពីលទ្ធផលលើកទឹកចិត្ត ដែលបង្ហាញពីសក្តានុពលនៃ TAR ។
ក្នុងអំឡុងពេលនោះ គម្រោងតភ្ជាប់មេហ្គាខ្នាតធំប្រវែង ១,០៣៥ គីឡូម៉ែត្រ បានបង្កើតការងារចំនួន ១០០,០០០ ដឹកជញ្ជូនទំនិញចំនួន ១១,២ លានតោន និងបម្រើអ្នកដំណើរចំនួន ៨,៥ លាននាក់។
វាក៏បានជំរុញការផលិតរ៉ែដែករបស់ប្រទេសឡាវចំនួន ១.៨ លានតោន ម្សៅដំឡូងមី ២ លានតោន និងកៅស៊ូចំនួន ១ លានតោន បើធៀបនឹងឆ្នាំមុន។
នៅក្នុងប្រទេសថៃ ការសាងសង់ជើងទីពីរនៃ TAR កំពុងដំណើរការជាមួយនឹងការសាងសង់ដំណាក់កាលទី ១ នៃផ្លូវដែកចិន-ថៃ ដែលឈានចូលដល់ដំណាក់កាលពេញលេញ ហើយគម្រោងតភ្ជាប់កំពុងត្រូវបានសាងសង់នៅព្រំដែនថៃ-ឡាវ ដើម្បីពន្លឿនការដឹកជញ្ជូនទំនិញ។
អ្នកជំនាញបាននិយាយថា ចំពេលមានការគៀបសង្កត់របស់សហរដ្ឋអាមេរិក ប្រទេសចិនកំពុងពង្រីកពាណិជ្ជកម្មជាមួយបណ្តាប្រទេសអាស៊ាន ជាមួយនឹងអត្ថប្រយោជន៍នៃកិច្ចព្រមព្រៀងភាពជាដៃគូសេដ្ឋកិច្ចគ្រប់ជ្រុងជ្រោយក្នុងតំបន់ (RCEP) ដែលទើបបង្កើតថ្មី និងគម្រោងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធកំពុងដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់។
កតិកាសញ្ញា RCEP ត្រូវបានកំណត់ថានឹងលើកផលិតផលក្នុងស្រុកសរុប ក្នុងតំបន់ចំនួន ០.៨៦ ភាគរយនៅឆ្នាំ ២០៣៥ របាយការណ៍របស់បណ្ឌិត្យសភាពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិ និងសហប្រតិបត្តិការសេដ្ឋកិច្ចចិនបានបង្ហើបនៅក្នុងខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ ២០២១។
លោក Sun បាននិយាយថា "ដូចគម្រោងជាច្រើននៅក្នុងតំបន់ ផ្លូវរថភ្លើងដ៏មានសក្តានុពលគឺជាបញ្ហានៃឆន្ទៈនយោបាយ ខណៈពេលដែលការនិយាយផ្នែកបច្ចេកវិទ្យា មានលក្ខណចាស់ទុំ" ។
ប្រភព៖ Global Times
0
()
Application has been successfully submitted
we will contact you soon, please pay attention
ទូរស័ព្ទ:+855 66300666
+855 (0) 23222206 (CN/EN/KH)
+86 023 67480241 (CN)
+855 (0) 66400666 (CN/EN/KH)