នៅថ្ងៃទី ១៦ ខែមករា ឆ្នាំ ២០២៤ ក្រុមហ៊ុន CBRE Cambodia បានចេញផ្សាយរបាយការណ៍របស់ខ្លួនដែលបានបង្ហាញអំពីទីផ្សារអចលនទ្រព្យក្នុងឆ្នាំ ២០២៣ និងបានធ្វើការព្យាករណ៍បឋមទៅលើនិន្នាការទីផ្សារក្នុងឆ្នាំ ២០២៤ រួមទាំងកំណើនផលិតផលក្នុងស្រុកសរុប (GDP) ការស្ដារឡើងវិញរបស់វិស័យទេសចរណ៍ និងការផ្លាស់ប្តូរនៅក្នុងផ្នែកការិយាល័យ ការលក់រាយ និងលំនៅឋាន។
✨ អត្រាកំណើនផលិតផលសរុបក្នុងស្រុក (GDP)
យោងតាមរបាយការណ៍របស់ CBRE អត្រាកំណើនផសស (GDP) របស់កម្ពុជានឹងមានប្រមាណ ៥,៤ ភាគរយក្នុងឆ្នាំ ២០២៣ ហើយត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងកើនឡើងលើសពី ៦ ភាគរយនៅឆ្នាំ ២០២៥។ លើសពីនេះ ផលប៉ះពាល់ដោយវិបត្តិពិភពលោកក្នុងប៉ុន្មានឆ្នាំថ្មីៗនេះ តម្រូវការ និងថាមពលចំណាយរបស់អ្នកប្រើប្រាស់បានធ្លាក់ចុះ ដែលជាលទ្ធផល អត្រាអតិផរណាប្រចាំឆ្នាំប្រមាណ ៣ ភាគរយ។
យោងតាមសេចក្តីព្រាងច្បាប់ស្តីពីហិរញ្ញវត្ថុសម្រាប់ការគ្រប់គ្រងឆ្នាំ ២០២៤ ដែលប្រកាសដោយក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជានឹងសម្រេចបាននូវអត្រាកំណើនសេដ្ឋកិច្ច ៥,៦ ភាគរយនៅឆ្នាំ ២០២៣ និងបន្តកើនឡើងយ៉ាងឆាប់រហ័សនៅឆ្នាំ ២០២៤ ជាមួយនឹងអត្រា ៦,៦ ភាគរយ។ របាយការណ៍ក៏បានព្យាករណ៍ថាផលិតផលក្នុងស្រុកសរុប (ផសស) សម្រាប់មនុស្សម្នាក់របស់កម្ពុជាក៏នឹងកើនឡើងពី ១ ៩១៧ ដុល្លារក្នុងឆ្នាំ២០២៣ ដល់ ២ ០៧១ ដុល្លារក្នុងឆ្នាំ២០២៤។
✨ វិស័យទេសចរណ៍
ជាមួយនឹងការចាប់ផ្តើមយុទ្ធនាការ “ឆ្នាំទស្សនាទេសចរណ៍កម្ពុជាឆ្នាំ២០២៣” កម្ពុជាស្វាគមន៍ភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិចំនួន ៤,៩ លាននាក់ ចាប់ពីខែមករា ដល់ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ ២០២៣ ស្មើនឹង ៨៤ ភាគរយនៃចំនួនសរុបក្នុងឆ្នាំ ២០១៩។
បន្ទាប់ពីផលប៉ះពាល់ពីជំងឺឆ្លងកូវីដ ១៩ វិស័យទេសចរណ៍បានងើបឡើងវិញជាបណ្តើរៗ។ កម្ពុជារំពឹងថានឹងទទួលបានភ្ញៀវទេសចរបរទេសចំនួន ៥,៤ លាននាក់នៅឆ្នាំ ២០២៣ ភ្ញៀវទេសចរបរទេសចំនួន ៦,២ លាននាក់នៅឆ្នាំ ២០២៤ និងភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិជាង ៨ លាននាក់នៅឆ្នាំ ២០២៨។
ទោះបីឧស្សាហកម្មទេសចរណ៍កំពុងងើបឡើងវិញខ្លាំងក៏ដោយ ប៉ុន្តែប្រាក់ចំណូលរបស់ប្រទេសមិនទាន់មានការកើនឡើងគួរឱ្យកត់សម្គាល់នោះទេ។ យោងតាមទិន្នន័យរបស់ CBRE ការចំណាយប្រចាំថ្ងៃជាមធ្យមក្នុងការមកដល់របស់ភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជាក្នុងឆ្នាំ ២០២២ នឹងតិចជាង ៥០ ដុល្លារអាមេរិក ដែលជាការថយចុះចំនួន ៦២ ភាគរយពីចំនួនប្រមាណជិត ១៤០ ដុល្លារក្នុងឆ្នាំ ២០១៩។
បច្ចុប្បន្នប្រទេសជាប្រភពសំខាន់របស់កម្ពុជាមាន ថៃ វៀតណាម ចិន ជាដើម ទោះបីជាការមកដល់របស់ភ្ញៀវទេសចរស្ទើរតែងើបឡើងវិញក៏ដោយ ក៏ភ្ញៀវទេសចរចិននៅតែមកទស្សនាតិចជាងមុន ដោយមានការថយចុះចំនួន ៧៩% បើធៀបនឹងឆ្នាំ ២០១៩ មុនកូវីដ-១៩។ ប៉ុន្តែទោះជាយ៉ាងនេះក្តី ឆ្នាំ២០២៤ គឺជាឆ្នាំនៃ “ការផ្លាស់ប្ដូរប្រជាជន និងប្រជាជនកម្ពុជា-ចិន” ដែលអាចប្រើជាឱកាសដើម្បីទាក់ទាញភ្ញៀវទេសចរចិនមកកម្ពុជាកាន់តែច្រើន។
✨ ការផ្គត់ផ្គង់ផ្នែកអចលនទ្រព្យ
ការផ្គត់ផ្គង់នៅលើទីផ្សារអចលនទ្រព្យនៅកម្ពុជាបន្តកើនឡើងនៅឆ្នាំ ២០២៣។ ដោយយករាជធានីភ្នំពេញជាឧទាហរណ៍ មានការកើនឡើងជិត ២០០ ០០០ ម៉ែត្រការ៉េនៃការផ្គត់ផ្គង់ការិយាល័យថ្មីបើធៀបនឹងឆ្នាំ ២០២២។ នៅក្នុងទីផ្សារលក់រាយ ផ្សារទំនើប និងផ្សារទំនើបសហគមន៍នឹងឃើញមានការរីកចម្រើនកាន់តែខ្លាំង។ ការកើនឡើងជារួមប្រហែល ៥០ ០០០ ម៉ែត្រការ៉េ។ នៅលើទីផ្សារខុនដូ មាន ៥ គម្រោងដែលបានបញ្ចប់ និងបានប្រគល់ផ្ទះជូននៅឆ្នាំ ២០២៣ និងគម្រោងថ្មីចំនួន ៥ បានដាក់លក់នៅលើទីផ្សារ ជាមួយនឹងការកើនឡើងនៃការផ្គត់ផ្គង់សរុបប្រហែល ១០ ០០០ យូនីត។
ផ្អែកលើបញ្ហានេះ CBRE ជឿជាក់ថាការកើនឡើងនៃការផ្គត់ផ្គង់នាពេលថ្មីៗនេះបានធ្វើឱ្យមានសម្ពាធលើតម្លៃ និងអត្រាកាន់កាប់។
នៅក្នុងលក្ខខណ្ឌនៃតម្លៃ លើកលែងតែការិយាល័យកម្រិត B (NCBD) តម្លៃជួលជាមធ្យមបានធ្លាក់ចុះ ចំណែកឯតម្លៃជួលជាមធ្យមរបស់ការិយាល័យផ្សេងទៀតនៅតែមានស្ថេរភាព។ សម្រាប់ទីផ្សារលក់រាយ ប្រភេទផលិតផលលក់រាយផ្សេងទៀតបានបង្ហាញពីនិន្នាការធ្លាក់ចុះ ដោយមានតែនៅលើផ្លូវធំៗប៉ុណ្ណោះដែលបន្តមានស្ថិរភាព បន្ទាប់ពីតម្លៃជួលជាមធ្យមកើនឡើងនៅដើមឆ្នាំ ២០២៣។ សម្រាប់ទីផ្សារខុនដូ តម្លៃលក់ជាមធ្យម របស់ខុនដូលំដាប់មធ្យម និងខុនដូលំដាប់ខ្ពស់បានងើបឡើងវិញក្នុងត្រីមាសទី ៤ ឆ្នាំ ២០២៣ ប៉ុន្តែខុនដូដែលមានតម្លៃសមរម្យបាននៅតែបន្តជាមួយនិន្នាការធ្លាក់ចុះ។
បើពិនិត្យទៅលើអចលនទ្រព្យជាប់ផ្ទាល់ដីវិញ ទោះបីជាការផ្គត់ផ្គង់នៅតែបន្តកើនឡើងក៏ដោយ អត្រារបស់គម្រោងបង្កើតថ្មីគឺមានកម្រិតទាបបំផុតក្នុងរយៈពេលមួយទសវត្សរ៍នេះ។
✨ តម្រូវការនិងការលក់
យោងតាមទិន្នន័យរបស់ CBRE ទំហំការិយាល័យប្រមាណ ១០៨ ០០០ ម៉ែត្រការ៉េត្រូវបានលក់ចេញនៅឆ្នាំ ២០២៣។ គិតត្រឹមចុងឆ្នាំ ២០២៣ ផលិតផលការិយាល័យមានស្តុកប្រមាណ ៦២០ ០០០ ម៉ែត្រការ៉េនៅក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ។
មានផលិតផលលក់រាយប្រមាណ ១៤ ៣០០ ម៉ែត្រការ៉េដែលត្រូវបានលក់ចេញនៅឆ្នាំ ២០២៣ ហើយគិតត្រឹមដំណាច់ឆ្នាំ ២០២៣ មានកន្លែងលក់រាយនៅទំនេរប្រហែល ២៥០ ០០០ ម៉ែត្រការ៉េនៅក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ។
លើសពីនេះ ក្នុងចំណោមការអភិវឌ្ឍយ៉ាងសកម្មទាំងអស់ មានខុនដូប្រមាណជាង ១៧ ៤០០ យូនីត និងផ្ទះជាប់ផ្ទាល់ដីដែលមិនទាន់បានលក់ច្រើនជាង ១១ ៤០០ ខ្នង ត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយអ្នកអភិវឌ្ឍន៍លំនៅឋានកំពូលទាំង ១០ នោះ យ៉ាងហោចណាស់ក៏មានលំនៅឋានជាប់ផ្ទាល់ដីចំនួន ១១ ០០០ ខ្នង ត្រូវបានលក់ចេញ។ ដូច្នេះ CBRE ជឿជាក់ថានៅឆ្នាំ ២០២៤ និន្នាការលំនៅឋានរបស់កម្ពុជានឹងមិនប្រែប្រួលច្រើនទេ ហើយភាគច្រើននឹងនៅមានស្ថិរភាព។ អ្នកអភិវឌ្ឍគួរតែផ្តោតលើអចលនទ្រព្យដែលមិនទាន់លក់ ហើយមានស្រាប់នោះ ជាជាងចាប់ផ្តើមសាងសង់គម្រោងថ្មីៗ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ ពួកគេគួរតែកាន់តែសកម្មក្នុងការកៀរគរទីផ្សារក្នុងស្រុក ដូចជាតាមរយៈការផ្តល់នូវការលើកទឹកចិត្តបន្ថែមទៀត និងការដាក់ទីតាំងផលិតផលរបស់ពួកគេឱ្យស្របតាមទីផ្សារ។
0
()
Application has been successfully submitted
we will contact you soon, please pay attention
ទូរស័ព្ទ:+855 66300666
+855 (0) 23222206 (CN/EN/KH)
+86 023 67480241 (CN)
+855 (0) 66400666 (CN/EN/KH)