នៅថ្ងៃទី ២៦ ខែកុម្ភៈជំនួយកសាងផ្លូវលេខ ៥៨ របស់ប្រទេសចិនត្រូវបានបើកជាផ្លូវការដែលទាក់ទាញចំណាប់អារម្មណ៍របស់ប្រជាជនចិននិងប្រជាជនកម្ពុជា។ ការបើកផ្លូវហាយវ៉េនេះបានជម្រុញយ៉ាងខ្លាំងដល់ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចនៅភាគខាងលិចនៃប្រទេសកម្ពុជានិងបានដាក់មូលដ្ឋានគ្រឹះសម្រាប់សហគ្រាសនិងវិនិយោគិនចិនចូលមកទីផ្សារកម្ពុជា។
តាមពិតការបើកជាផ្លូវការផ្លូវហាយវេ ៥៨ គ្រាន់តែជាមីក្រូទស្សន៍ជំនួយនិងការវិនិយោគជាច្រើនរបស់ចិននៅកម្ពុជា។ ក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះប្រទេសចិនបានផ្តល់ការគាំទ្រផ្នែកហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដល់កម្ពុជាជាបន្តបន្ទាប់និងបានផ្តល់ជំនួយជាច្រើនដល់ប្រទេសកម្ពុជាលើវិស័យជាច្រើនដូចជាការដឹកជញ្ជូនសាធារណៈវេជ្ជសាស្ត្រនិងសុខភាពប្រព័ន្ធធារាសាស្រ្តទឹកការអប់រំនិងធនធានមនុស្ស។
រហូតមកដល់ពេលនេះប្រទេសចិនបានកសាងនិងកែលំអផ្លូវហាយវ៉េថ្មីជាង ២០ សម្រាប់ប្រទេសកម្ពុជាដែលមានប្រវែងសរុបជាង ៣០០០ គីឡូម៉ែត្រ។
១.ផ្លូវពីភ្នំពេញ ព្រះសីហនុ
ការស្ថាបនាផ្លូវល្បឿនលឿនបានចាប់ផ្តើមនៅថ្ងៃទី ២២ ខែមីនាឆ្នាំ ២០១៩ ហើយត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងបញ្ចប់នៅឆ្នាំ ២០២៣។ ជាមួយនឹងប្រវែងសរុបប្រហែល ១៩០ គីឡូម៉ែត្រនិងការវិនិយោគសរុប ១,៧៨២ ពាន់លានដុល្លារក្រុមហ៊ុន Golden Port Expressway គឺជាផ្លូវល្បឿនលឿនដំបូងគេនៅប្រទេសកម្ពុជា។ សរុប ប្រវែង ១៩០.៦៣ គីឡូម៉ែត្រ។ បន្ទាប់ពីបញ្ចប់ការដឹកជញ្ជូនពីភ្នំពេញទៅក្រុងព្រះសីហនុនឹងជួយសន្សំប្រាក់និងថ្លៃដើម។
២.. ផ្លូវហាយវ៉េលេខ ៦
ការស្ថាបនាផ្លូវល្បឿនលឿនកម្ពុជា ៦ ជួយដោយប្រទេសចិនបានចាប់ផ្តើមនៅខែឧសភាឆ្នាំ ២០១៣ ហើយត្រូវបានប្រើប្រាស់ជាផ្លូវការនៅខែមិថុនាឆ្នាំ ២០១៨ ។ ប្រវែងផ្លូវហាយវ៉េ ៦ មានប្រវែង ២៥១ គីឡូម៉ែត្រនិងចំណាយថវិកាសរុប ២៥៥ លានដុល្លារអាមេរិក។ វាជាបណ្តាញតភ្ជាប់រវាងរាជធានីភ្នំពេញនិងសៀមរាប។ការបើកផ្លូវហាយវ៉េលើកទី ៦ បានជំរុញការតភ្ជាប់គ្នារវាងរាជធានីភ្នំពេញនិងបណ្តាខេត្តនានានៅភាគកណ្តាលភាគខាងជើងនៃប្រទេស សម្គាល់ការបញ្ចប់នៃការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងដ៏ទូលំទូលាយនៃមួយនៃការដឹកជញ្ជូនដ៏សំខាន់និងមមាញឹកនៅក្នុងបណ្តាញផ្លូវជាតិរបស់ប្រទេសកម្ពុជា។
៣.ផ្លូវហាយវ៉េលេខ ៧
ការសាងសង់ផ្លូវល្បឿនលឿនកម្ពុជាដោយជំនួយពីប្រទេសចិនបានចាប់ផ្តើមនៅខែវិច្ឆិកាឆ្នាំ ២០០៤ ហើយត្រូវបានបញ្ចប់និងបើកឱ្យចរាចរនៅខែឧសភាឆ្នាំ ២០០៨។ ហាយវ៉េ ៧ គឺជាផ្លូវជាតិក្នុងប្រទេសកម្ពុជាដែលមានប្រវែងសរុប ៥០៩.១៧ គីឡូម៉ែត្រ។វាចាប់ផ្តើមពីខេត្តកំពង់ចាមនៅភាគខាងត្បូងឆ្លងកាត់ក្រុងកំពង់ចាមឆ្លងកាត់ទន្លេមេគង្គហើយបន្ទាប់មកធ្វើដំណើរទៅភាគខាងជើងជិតព្រំដែនប្រទេសវៀតណាមឆ្លងកាត់ខេត្តក្រចេះនិងខេត្តស្ទឹងត្រែងទៅព្រំដែនប្រទេសឡាវនិងត្រូវបានតភ្ជាប់ទៅផ្លូវហាយវេលេខ ១៣ ។ការបើកផ្លូវហាយវេលេខ ៧ ដោះស្រាយបញ្ហាប្រកបដោយភាពលំបាកនៃការដឹកជញ្ជូនតាមបណ្តាខេត្តនានាតាមបណ្ដោយផ្លូវ ពង្រីកទីផ្សារលក់ដំណាំក្នុងស្រុកនិងនាំមកនូវប្រាក់ចំណូលកាន់តែច្រើនដល់ប្រជាកសិករ។
៤. ផ្លូវហាយវ៉េលេខ ១០
ការសាងសង់ផ្លូវល្បឿនលឿនលេខ ១០ របស់ប្រទេសកម្ពុជាដែលនឹងត្រូវបានជួយដោយប្រទេសចិននឹងចាប់ផ្តើមនៅឆ្នាំ ២០២០ ។ ពេលវេលាបញ្ចប់មិនទាន់ត្រូវបានកំណត់នៅឡើយទេ។ផ្លូវតភ្ជាប់ជាមួយស្រុកសំឡូតខេត្តបាត់ដំបងកាត់ស្រុកវាលវែងខេត្តពោធិ៍សាត់និងស្រុកថ្មបាំងខេត្តកោះកុង។ផ្លូវនេះមានរាងអក្សរ T ។ បន្ទាប់ពីការបញ្ចប់ផ្លូវហាយវ៉េលេខ ១០ វានឹងអាចចូលទៅកាន់ខេត្តជាប់មាត់សមុទ្រនៃព្រះរាជាណាចក្រដូចជាខេត្តបន្ទាយមានជ័យនិងខេត្តបាត់ដំបងនៅភាគពាយព្យនៃប្រទេសកម្ពុជា។
៥. ផ្លូវហាយវ៉េលេខ ៤១
ការស្ថាបនាផ្លូវល្បឿនលឿនកម្ពុជាជំនួយ ៤១ ដោយប្រទេសចិនបានចាប់ផ្តើមនៅខែឧសភាឆ្នាំ ២០១១ ហើយបានបញ្ចប់និងបើកឱ្យចរាចរនៅខែមិថុនាឆ្នាំ ២០១៥ ។ផ្លូវល្បឿនលឿនលេខ ៤១ មានចម្ងាយ ៩៥ គីឡូម៉ែត្រពីខេត្តកណ្តាលទៅខាងជើងនិងខេត្តកំពតនៅខាងត្បូង។រដ្ឋាភិបាលចិនបានផ្តល់ប្រាក់កម្ចីអនុគ្រោះចំនួន ៤៦ លានដុល្លារអាមេរិក។ ផ្លូវហាយវេលេខ ៤១ គឺជាផ្លូវល្បឿនលឿនដ៏សំខាន់ដែលតភ្ជាប់ខេត្តកំពុងស្ពា ៣ និងខេត្តតាកែវ។ ការស្ថាបនាផ្លូវហាយវេលេខ ៤១ បានដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវការអភិវឌ្ឍយ៉ាងឆាប់រហ័សនៃតំបន់ឆ្នេរភាគនិរតីនៃប្រទេសកម្ពុជានិងលើកកម្ពស់ជីវភាពរស់នៅរបស់ប្រជាជនក្នុងតំបន់។
៦. ផ្លូវហាយវ៉េលេខ ៤៤
ការស្ថាបនាផ្លូវល្បឿនលឿនកម្ពុជា ៤៤ ជួយដោយប្រទេសចិនបានចាប់ផ្តើមនៅខែឧសភាឆ្នាំ ២០១៣ ហើយបានបញ្ចប់នៅខែសីហាឆ្នាំ ២០១៦ ដោយមានប្រវែងសរុប ១៣៩ គីឡូម៉ែត្រនិងចំណាយថវិកាសរុប ៨០.៣ លានដុល្លារសហរដ្ឋអាមេរិកផ្លូវ ៤៤ ជាផ្លូវក្រោមដីជាតិមួយរបស់ប្រទេសកម្ពុជា។ ផ្លូវហាយវេលេខ ៤៤ ភ្ជាប់ផ្លូវជាតិលេខ ៤ ក្នុងខេត្តកំពង់ស្ពឺនិងឆ្លងកាត់ខណ្ឌចំការមននិង ៤ ស្រុកទៅលេខ ៥ នៃខេត្តដែលរស់នៅជាក់ស្តែង។ ការបញ្ចប់ផ្លូវហាយវេលេខ ៤៤ នឹងតភ្ជាប់ផ្លូវជាតិសំខាន់ៗរបស់ប្រទេសកម្ពុជាលេខ ៤ និង ៥ ។ ដើម្បីជួយសម្រួលដល់ការធ្វើដំណើររបស់ប្រជាជនកម្ពុជានិងការចរាចរទំនិញផ្សេងៗ។
៧. ផ្លូវហាយវ៉េលេខ ៥១
ការសាងសង់ផ្លូវល្បឿនលឿនកម្ពុជា ៥១ ដែលជួយដោយប្រទេសចិនបានចាប់ផ្តើមនៅខែមីនាឆ្នាំ ២០១៧ ហើយត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងបញ្ចប់នៅឆ្នាំ ២០២០ ។វាតភ្ជាប់ពីផ្លូវជាតិលេខ ៤ និងផ្លូវជាតិលេខ ៥ និងត្រូវបានជួយដោយប្រាក់កម្ចីអនុគ្រោះរបស់រដ្ឋាភិបាលចិនចំនួន ១៦២ លានយ័ន។ រយៈពេលសាងសង់ប៉ាន់ស្មានគឺ ៣៦ ខែ។ការស្ថាបនាផ្លូវហាយវេ ៥១ នឹងបង្កើតជាបណ្តាញផ្លូវល្បឿនលឿនក្នុងខេត្ដកំពង់ស្ពឺធ្វើអោយប្រសើរឡើងនូវប្រសិទ្ធភាពនៃការដឹកជញ្ជូនជម្រុញការអភិវឌ្ឍន៍ការដឹកជញ្ជូននិងទេសចរណ៍ជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចនិងនាំមកនូវផលប្រយោជន៍ជាក់ស្តែងដល់ប្រជាជនក្នុងតំបន់។
៨. ផ្លូវហាយវ៉េលេខ ៥៥
ការស្ថាបនាផ្លូវហាយវ៉េ ៥៥ ចាប់ផ្តើមនៅខែឧសភាឆ្នាំ ២០១៥ ហើយបានបញ្ចប់និងបើកឱ្យចរាចរនៅខែមិថុនាឆ្នាំ ២០១៨ ។ មកដល់ពេលនេះផ្លូវ ៥៥ មានប្រវែងសរុប ១៨២ គីឡូម៉ែត្រនិងវិនិយោគសរុបចំនួន ១៣២ លានដុល្លារ។ ត្រូវបានគាំទ្រដោយប្រាក់កម្ចីចិននិងសាងសង់ដោយក្រុមហ៊ុនចិន។ ផ្លូវលេខ ៥៥ ដឹកនាំដោយផ្ទាល់ពីខេត្តពោធិ៍សាត់ជាប់ព្រំដែនកម្ពុជា - ថៃហើយជាផ្លូវទីមួយរបស់ប្រទេសកម្ពុជាដែលមានផ្លូវភ្នំច្រើន។ ការបញ្ចប់នឹងបង្កើតលក្ខខណ្ឌងាយស្រួលសម្រាប់ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មនិងការដឹកជញ្ជូនផលិតផលកសិកម្មផ្សេងៗនៅកម្ពុជា។ លើសពីនេះទៀតវានឹងទាក់ទាញវិនិយោគិននិងភ្ញៀវទេសចរថៃកាន់តែច្រើននិងដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចសង្គមក្នុងស្រុក។
៩.ផ្លូវក្រវ៉ាត់ក្រុងទី ៣
ការស្ថាបនាផ្លូវក្រវ៉ាត់ក្រុងទី ៣ ក្នុងរាជធានីភ្នំពេញបានចាប់ផ្តើមជាផ្លូវការនៅថ្ងៃទី ១៤ ខែមករាឆ្នាំ ២០១៩ ហើយត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងបញ្ចប់នៅឆ្នាំ ២០២១ ។ ការវិនិយោគសរុបចំនួន ២៧៣ លានដុល្លារអាមេរិក។ ក្នុងចំណោមផ្លូវទាំងនោះមានចម្ងាយប្រហែល ១៥ គីឡូម៉ែត្រឆ្លងកាត់រាជធានីភ្នំពេញនិង ៣៨ គីឡូម៉ែត្រឆ្លងកាត់ខេត្តកណ្តាល។ ផ្លូវក្រវាត់ក្រុងទី ៣ ក្នុងរាជធានីភ្នំពេញមានសារសំខាន់សម្រាប់ការកែលម្អបណ្តាញផ្លូវជាតិរបស់ប្រទេសកម្ពុជានិងកាត់បន្ថយការកកស្ទះចរាចរណ៍នៅក្នុងតំបន់រាជធានី។ ជាមួយគ្នានេះផ្លូវក្រវ៉ាត់ក្រុងទី ៣ ក្នុងរាជធានីភ្នំពេញនឹងជំរុញការអភិវឌ្ឍការវិនិយោគនិងទេសចរណ៍នៅក្នុងតំបន់រាជធានីនិងជំរុញការឡើងថ្លៃអចលនទ្រព្យនៅតាមបណ្តោយផ្លូវក្រវ៉ាត់ក្រុង។
១០. ផ្លូវលេខ ១៥៧៧
ការស្ថាបនាផ្លូវហាយវេលេខ ១៥៧៧ បានចាប់ផ្តើមនៅខែវិច្ឆិកាឆ្នាំ ២០១៥ ហើយត្រូវបានប្រើប្រាស់ជាផ្លូវការនៅខែមេសាឆ្នាំ ២០១៨ ។ ប្រវែងសរុប ៥១.៧៩៨ គីឡូម៉ែត្រដោយមានទឹកប្រាក់វិនិយោគប្រមាណ ៣៨,២១២ លានដុល្លារអាមេរិក។ ការបើកផ្លូវហាយវេលេខ ១៥៧៧ នឹងធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងថែមទៀតនូវបណ្តាញផ្លូវខេត្តបាត់ដំបងប្រទេសកម្ពុជាដែលមានសារៈសំខាន់សម្រាប់ការកែលម្អកម្រិតនៃការតភ្ជាប់នៅក្នុងតំបន់និង ធ្វើឱ្យការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចក្នុងតំបន់សកម្ម។ទន្ទឹមនឹងនេះផ្លូវហាយវេក៏នឹងក្លាយជាមជ្ឈមណ្ឌលដឹកជញ្ជូនដ៏សំខាន់មួយសម្រាប់ពាណិជ្ជកម្មនិងទេសចរណ៍កម្ពុជា - ថៃផងដែរ។ បច្ចុប្បន្នផ្លូវថ្នល់របស់ប្រទេសកម្ពុជាត្រូវបានឆ្លងកាត់និងភ្ជាប់គ្នាទៅវិញទៅមកនៅទូទាំងប្រទេស។ ជាមួយនឹងការធ្វើឱ្យស៊ីជម្រៅនិងការអនុវត្តគោលនយោបាយខ្សែក្រវាត់និងផ្លូវថ្នល់របស់ចិនកាន់តែស៊ីជម្រៅប្រទេសកម្ពុជានឹងទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ពីគោលនយោបាយអនុគ្រោះកាន់តែច្រើនឡើង ៗ ។ នៅពេលអនាគតនៅពេលហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធកាន់តែពេញលេញកម្ពុជានឹងទាក់ទាញវិនិយោគិនបរទេសកាន់តែច្រើន។
0